Keresés...

Új tudásközpont az Informatikai Karon

Az okos városok közlekedési problémáira és az orvosi diagnosztika kihívásaira keresik közösen a megoldást a BME és a Debreceni Egyetem kutatói.


A Debreceni Egyetem Informatikai Karán hozta létre a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kara legújabb kutatócsoportját. A két intézmény már a „Jövő Internet kutatások az elmélettől az alkalmazásig” című kétéves projektben is együtt dolgozott, ezentúl pedig a körülöttünk levő világot behálózó internet kihívásaira is közösen kereshetik a válaszokat.

A BME Egyesült Innovációs Tudásközpont Debreceni Kutatócsoport a versenyszféra számára hasznosítható eredményeket kíván előállítani. Fazekas Attila igazgató az okos városok közlekedési problémáit és az egészségügyi diagnosztika kihívásait említette olyan feladatokként, amelyeket a két intézmény közös pályázati anyagban is kidolgozott már.

"Magyarország legnagyobb és legjobb egyetemei működnek együtt az informatika dinamikusan fejlődő területén az új tudásközpontnak köszönhetően, ami hosszú évek közös munkájának új állomása" – fogalmazott Bartha Elek, a Debreceni Egyetem rektorhelyettese az együttműködést bemutató június 16-i sajtótájékoztatón.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kara és a debreceni Informatikai Kar nemcsak a kutatásban, de az oktatásban is szorosan kapcsolódik egymáshoz, közös kurzusokat is tartanak, sőt a hallgatók a partnerintézményekben részképzésben is részt vehetnek.

Mihálydeák Tamás, a Debreceni Egyetem Informatikai Karának dékánja rendkívül előremutatónak látja, hogy a BME mérnöki és a Debreceni Egyetem tudományegyetemi háttere találkozik az új kutatócsoportnak köszönhetően, az eltérő szemléletek a kutatás-fejlesztés új irányait nyithatják meg.

"Az együttes tudás létrejöttéből nemcsak az egyetemek, de a régió vállalatai is profitálhatnak. Már megkezdtük Debrecen városával a Smart City program informatikai és mérnöki problémáinak feltérképezését. A BME EIT Debreceni Kutatócsoport egyensúlyt kíván teremteni a versenyszféra cégei és az egyetemi kutatások között" – tájékoztatott Vajta László, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karának dékánja.

Mihálydeák Tamás, a Debreceni Egyetem Informatikai Karának dékánja rendkívül előremutatónak látja, hogy a BME mérnöki és a Debreceni Egyetem tudományegyetemi háttere találkozik az új kutatócsoportnak köszönhetően, az eltérő szemléletek a kutatás-fejlesztés új irányait nyithatják meg.

 
Elejére!